Fantastisk kulisse da Brøndby IF gæstede Albert Park.

06. august 2019 kl. 18:24

Lørdag den 22. juni var der sol, fodbold og højt humør da Albertslund IF fik besøg af Brøndby IFs superliga mandskab. Mange mennesker var mødt frem og var med til at skabe en fantastisk kulisse på Albert Park.

Brøndby IF stillede med hele deres trup, med undtagelse af Mukhtar, Fisker, Arajuuri, Hermansson og Halimi, som var skadet eller havde ferie.

Det var naturligt nok Brøndby, der dominerede spillet, men Albertslund IF leverede en super indsats og det var tydeligt at se at spillerne var opsatte på at gøre en god figur.

Emilio havde et stolpeskud kort før Brøndbys Kamil Wilczek sendte bolden i mål til Brøndby-føring 0-1.

I store perioder af kampen var det ikke til at se, at der til daglig er mange rækker, der adskiller de to hold. Det er primært en cadeau til Albertslund, som leverede en rigtig god indsats, men skyldes nok også, at Brøndby-spillerne i disse dage træner meget hårdt fysisk, hvorfor der må have været nogle tunge stænger på banen.

Brøndby ender med at vinde kampen 0-3. Mikael Uhre gjorde det først til 2-0, da han satte et indlæg i nettet.

Simon Hedlund scorede til 0-3 kort tid efter. Endnu en gang på et indlæg, som Hedlund kunne sparke i mål.

Dolle satte flg. Ord på kampen ”Vi tabte 3-0 og viste i perioder at vi bestemt også kunne spille med. Vi havde vel 3-4 chancer, som med større skarphed til Emilio, sagtens kunne have givet mål. Men de havde også mange chancer, som vores fremragende keeper, tog sig godt af. Der var mange store præstationer fra vores gutter, og især forsvaret stod ret stærkt, med Tobias Øster og Nicklas Ellis som solide bolværk, foran storspillende Daniel Jespersen. ”

En super dag på Albert Park hvor en masse drenge- og pigespillere fra AIF var med til indløb ved kampstart og var bolddrenge/piger under kampen.

Og efter kampen var der god stemning og autografskrivning til de mange fremmødte fans.

Kampen var samtid også et farvel til Albertslund IF anfører Rasmus Bjørn som efter små 18 år i klubben har valgt at indstille sin aktive karriere.

Rasmus er indbegrebet af et ægte klubmenneske i AIF, udover at have spillet på 1. senior har Rasmus mange rolle i klubben, sidder i bestyrelsen, har i denne sæson trænet U19 som er gået ubesejret igennem mesterrækken og i sene eftermiddags timer har man også kunne finde Rasmus i vaskerummet i gang med trøjevask for 1. senior – et flot og velfortjent farvel til anfører Rasmus Bjørn

Heldigvis vil Rasmus fortsat indgå i arbejdet omkring klubben og forsætter i rollen som assistenttræner for 1. Senior.

En stor tak til alle de frivillige som hjalp til med at gøre denne dag helt særlig.