Sport I Byen

Sami Gega & Simon Kammer
26. marts 2021 kl. 08:25

ALBERTSLUND IF – Fodbold Lancerer et nyt koncept for børnehusene i Albertslund kommune.

Albertslund IF – Fodbold har i det nye år arbejdet på at få implementeret et koncept, hvor vi vil sætte endnu mere fokus på ”Sport i byen” for alle de børn vi har bosiddende.

Vi vil i de næste år arbejde med et koncept, hvor vi har børnehusene på besøg hos os, hvor vi arbejder med børnene, så de i højere grad kan få lov til at udfolde sig fysisk og ikke mindst et håb om, at flere vælger sporten til de kommende år.

I samarbejdet vil vores Get2Sport konsulent Laila forestå arrangementerne på Stadion, hvor 15 forskellige børnehuse vil være inviteret på skift til disse aktiviteter.

• Ved Vejen
  • Stensmosen
  • Troldehøj
  • Søndergård
  • Baunegården
  • Brillesøen
  • Damgården
  • Hyldespjældet
  • Kastanjen
  • Lindegården
  • På Sporet
  • Roholmhaven
  • Storken
  • Sydstjernen
  • Toftekær

Datoerne for aktiviteterne er:

6/4, 13/4, 20/4, 22/4, 27/4, 29/4, 4/5, 6/5, 11/5, 18/5, 20/5, 25/5, 27/5

”Vi er inde i en vigtig fase omkring at sikre flere medlemmer i foreningsidrætten og derfor har dette samarbejde været 1. prioritet efter min opstart i klubben.
Vi har haft fokus på forskellige SFO- og skole samarbejde, men nu går vi planken ud og tager hånd om et organiseret børnesamarbejde for en masse børnehuse og det er vi rigtig tilfredse med og håber på gensidig stor succes med konceptet”
– udtaler Børne- og ungdomschef Sami Gega

Som forening vil vi gerne støtte op om det samarbejde Albertslund Kommune har indgået med DGI, hvor vi skal have flere børn til at dyrke idræt. Derfor er det vigtigt for AIF fodbold at gå forrest, for at give vores børn den bedste opvækst. – udtaler Bestyrelsesformand Søren Grøn Feddersen

Albertslund IF - Fodbold. Fællesskab-Glæde-Udvikling.