AIF og HIC indgår holdsamarbejde på u17

Simon Kammer.
26. juli 2020 kl. 22:07
AIF og HIC får et fælles u17 drenge hold i den kommende sæson.

Albertslund IF og Herstedøster IC vil i den kommende sæson stille med et fælleshold u17 hold i række 1, pulje 2.

Begge klubber har i den kommende sæson sendt flere af deres drenge afsted på efterskole, begge klubber kommer derfor til at få svært ved at stille et fuld 11-mands hold. Det fik klubberne til at indlede en dialog om et eventuelt holdsamarbejde omkring u17 drengene, som nu er endt med at, AIF/HIC stiller med et fælles u17 hold.

Som mange andre klubber i landet kæmper både AIF og HIC med fastholdelsen af de unge, og særligt i den periode hvor mange tager på efterskole, kan det være en ekstra stor udforing. Fællesprojektet mellem klubberne kan tilbyde drengene i AIF og HIC et godt fodboldtilbud og et udviklende trænings miljø.

Mange af drengene kender hinanden fra skolen eller fritidsklubberne i Albertslund, de har snakket om det i begge spillertrupper og taget godt imod denne løsning.

Trænerteamet kommer til at bestå af Claus Kristensen fra Albertslund IF og Thomas Kunak fra Herstedøster IC. Holdet kommer til at træne mandage fra kl. 17-19 på Albertslund stadion og onsdage kl.17-19 hos Herstedøster IC.

Det nye fælles u17 AIF/HIC-hold har allerede haft de første fælles træninger inden sommerferie.

AIF/HIC-u17 drenge spiller første kamp søndag d.23.08.2020 kl.11:30. mod Brøndbyernes IF, kampen spilles på Herstedøster Stadion.