AIF's Historie

Albertslund Idrætsforening (AlF) blev stiftet 28. august 1920 og omfattede fodbold og gymnastik. Dengang var navnet, Vridsløselille Idræts­forening (VIF), som det var op til 1966, hvor det blev ændret til AIF.

Den første fodboldkamp i VIF fandt sted mod boldklubben Urania fra København på hjemmebane den 15. september 1920. VIF tabte 4-0, men klarede sig dog bedre, igen på hjemmebane, da Dania var på besøg fra København, for VIF vandt 3-0. Efter kampen inviteredes gæsterne til kaffebord på Roskilde Kro. De ønskede en revanchekamp, men tabte også denne til VIF, denne gang med 7-0.

I dag er Albertslund IF – fodbold en klub som har fokus på fællesskabet og glæden til sporten. Det gælder på tværs af alderstrin og på de enkelte årgange, hvor trænere, spillere og forældre sammen bærer ansvaret. De frivillige kræfter er klubbens fundament, som konstant er med til at udvikle klub og individ - sportsligt og socialt.

Albertslund IF tilbyder hold i alle aldersgrupper, fra vores Tumlingebold - hvor deltagerne er fra 3-4 år - til vores ældste veteranspillere.