AIF Opruster Kraftigt Med Ansættelser Af Nye Børne- og Udviklingstrænere

image Søren, Finn, Freddy, Casper og Simon.
18. maj 2021 kl. 18:16

I dag er en glædelig dag for klubben, som har sikret sig en solidt fundament for børne- og ungdomsfodbolden de kommende sæsoner.

Albertslund IF – Fodbold har i dag lavet en aftale med Simon Kammer som ny børneudviklingstræner for U3-12.

Simon er allerede en kendt figur i AIF, hvor han både selv har spillet og senest har trænet vores ældste drenge på U15.

”Simon er en dygtig og talentfuld ung fyr, som har den rette DNA til at bringe de værdier frem, som vi på sigt ønsker skal være fundamentet for AIF som klub.

Vi er utrolig godt stillet i vores børneafdeling ved at have Simon med om bord og tror utrolig meget på, at vi har fundet den helt rigtige profil.”

- Udtaler Sami Gega, Børne og ungdomschef i Albertslund IF - Fodbold

”Simon har været omkring vores U15 årgang, hvor han har gjort en rigtig god indsats og været under rivende udvikling.
Nu har tiden været til at Simon skulle prøve noget nyt og det er jeg som formand utrolig glad for, at vi har kunnet sikre ved at ansætte Simon som ny børneudviklingstræner for den kommende sæson”

- Udtaler Søren Grøn Feddersen, Bestyrelsesformand Albertslund IF - Fodbold

Simon starter d. 1.8.2021, hvor han skal være med til at udføre den nye børnestrategi i praksis for U10-12 afdelingen.

Albertslund IF – Fodbold har i dag også lavet en aftale med Finn Toft-Hansen som ny Ungdomsudviklingstræner for U13-16

Finn Toft Hansen har i de seneste sæsoner været en fremtrædende figur i vores organisation og har tidligere arbejdet på tværs af børne- og ungdomsafdelingen i AIF, hvor trænersparring og udvikling har været nogle af hans opgaver.

Finn har tidligere været i klubber som Lyngby Boldklub og B.93, hvor han har trænet diverse elitehold og er samt indeholder af DBU’s A-licens uddannelse.

”Finn er en utrolig stærk leder og har en rigtig stærk fodboldfaglighed, som vil gave os i AIF.

Med Finn får vi noget andet, som kontrast til de øvrige med en masse erfaring og et fodbold knowhow, som vil gavne både opad og nedad i klubben, som har været utrolig vigtigt for os. ”

- Udtaler Sami Gega, Børne- og ungdomschef i Albertslund IF - Fodbold

”Finn har været i klubben i nogle år og har været med til at løfte niveauet i den daglige træning og i det daglige udviklingsmiljø.
Vi er rigtig glade for at kunne forsætte med Finn og især at vi har fundet den helt rigtige rolle som ny ungdomsudviklingstræner, vil betyde at vi kommer til at løfte os sportsligt og administrativt for de kommende år.

- Udtaler Søren Grøn Feddersen – Bestyrelsesformand i Albertslund IF – Fodbold

Finn starter d. 1.8.2021, hvor han skal være med til at udføre den nye ungdomsstrategi i praksis for U13-16 afdelingen.

AIF forsætter med  oprustningen og ansætter nye ledere for Tumlinge- og mikrofodbolden.

Albertslund IF – Fodbold har i dag sikret sig aftaler med Casper Schomacker som ny Tumlige leder i AIF.

”Casper er en god træner og skal nu prøve kræfter med både det og ledelse af vores Tumlinge setup for U3-6.

For os har Casper været et oplagt valg, fordi han har en unik indstilling og et godt blik for hvad god træningskultur er og netop dette er en forudsætning for det kommende AIF og at vi bliver de stærkeste til at fastholde tidligt.”

- Udtaler Sami Gega Børne- og ungdomschef i Albertslund IF – Fodbold

Casper starter d. 1.8.2021, hvor han skal være med til at udføre den nye tumlingestrategi i praksis for U3-6 afdelingen.

Albertslund IF – Fodbold har samtidigt sikret sig endnu en aftale for at styrke afdelingerne maksimalt og sikre at vi er dækket ind hele vejen rundt.

Freddy Jørgensen som både har været instruktør i DBU og været børneansvarlig i forskellige Københavnske klubber, skal i Albertslund IF for den kommende sæson være vores nye Mikro leder for U7 til U9.

”Med Freddy tager vi endnu et skridt i den rigtige retning. Freddy skal være med til at sikre at vi får en solid overgang fra Tumlinge fodbold til Mikrofodbold, som han tidligere har beskæftiget sig med.

Freddy er utrolig stærk til de mindste og derfor har det også været en prioritet for os, at få ham med i den kommende organisation, hvor vi for alvor skal sætte linjerne for en stærkere børne- og ungdomsafdeling.”

- Udtaler Sami Gega, Børne- og ungdomschef i Albertslund IF – Fodbold

Freddy starter d. 1.8.2021, hvor han skal være med til at udføre den nye mikrostrategi i praksis for U7-9 afdelingen.

Albertslund IF - Fodbold. Fællesskab-Glæde-Udvikling.