AIF opruster på indre linjer

17. maj 2022 kl. 21:31
Forretningsfører og Fodboldchef

Bestyrelsen i AIF - Fodbold har besluttet at der skal oprustes på de indre linjer, hvilket i praksis betyder at man har ansat to nøglepersoner på deltid, mens en tredje ansættelse forventes på plads snarest.

I korte træk ønsker man at skabe en synergi og rød tråd gennem hele klubben, mens man samtidig gerne vil flytte nogle administrative og praktiske opgaver fra de frivillige i klubben. Dette bl.a. også i forhold til at man gerne vil i gang med afholdelse af stævner igen.

“Fra bestyrelsens side synes vi at det er vigtigt, at der begynder at blive frigivet noget tid for mange af vores frivillige, og samtidig vil vi også gerne sætte mere fokus på vores vision omkring fællesskabet. I den forbindelse kom vi frem til at tiden var inde til at ansætte en forretningsfører” udtaler formand Søren Feddersen

Forretningsfører skal løfte de administrative opgaver

Det var derfor til stor glæde for bestyrelsen at man kunne ansætte Lasse Crüger i stillingen som Forretningsfører pr. 1. april 2022. Lasse er et velkendt ansigt i klubben, da han bl.a. har to børn som spiller i klubben. Desuden er Lasse også frivillig teamleder på 1.senior.

Lasse har desuden erfaring fra Brøndby IF, hvor han tidligere har været 15 år som frivillig i utallige funktioner. Dette er med til at sikre at Lasse kommer med en stor og bred erfaring, og ikke mindst med et indgående kendskab til klubben og lokalområdet.

Desuden har Lasse en del erfaring, og succes, i etablering og samling af administration, fra både det politiske miljø, men også i private virksomheder. Ved siden af sin ansættelse i AIF - Fodbold driver Lasse et lokalt rengøringsfirma med sin kone.

Lasse udtaler:
‘Jeg er meget glad for at man i bestyrelsen fandt frem til at jeg passede til den stilling, og jeg glæder mig enormt til at komme mere i gang. Der er mange opgaver der kan tages hånd om, i forhold til at skabe en endnu bedre fodboldklub for os alle.

Det vigtigste for mig, er at alle vores trænere, ledere, og ansatte ser mig som hjælp i forhold til det administrative, og en person de kan søges råd hos. Det er derfor også aftalt, at jeg er på kontoret på stadion fast nogle aftener om ugen, og derudover har man jo altid mulighed for skrive og ringe.’

Det sportslige ansvar samles hos en Fodboldchef

Da den nuværende Børne- og ungechef Sami Gega har valgt at søge nye udfordringer har man været nødt til at finde en ny til disse opgaver. Dette har man valgt at udnytte til at udvide stillingen, så ansvarsområdet også indenbærer seniorafdelingen. Dette skal være med til at samle klubben mere, og bl.a. sikre en rød tråd gennem hele klubben.

Derfor var det en af Lasse første opgaver, i samarbejde med bestyrelsen, at finde den rette til denne opgave. Her faldt valget på Nicolaj Berendt, som tiltræder stillingen den 1. august 2022, men han kommer dog til at følge lidt med på sidelinjen allerede fra nu af.

Nicolaj kommer med en utrolig viden fra sine tidligere funktioner i diverse fodboldklubber, hvor det bla. kan nævnes at han været alt fra U8 til U19, Ungdomskonsulent, Pige-talentcentertræner hos DBU, specifik- og pigeakademitræner i FC Nordsjælland og senest i B.93 som bl.a. talentchef på pigesiden. Desuden er Nicolaj læreruddannet, hvilket også vil være en fordel i den nye stilling.

Nicolaj udtaler:

‘Jeg er stolt over at AIF mener at jeg er den rette til at løfte denne opgave. Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang, og til at komme ud og møde folkene i klubben. Det er helt essentielt at møde klubben, hvor den er, og sammen med klubbens frivillige, bestyrelse og Lasse være  med til at tegne den fremtid vi går i møde.

Grundlæggende glæder jeg mig til at være med til at skabe en breddeklub i verdensklasse, hvor vores primære fokus vil være at få alle til at føle sig som en del af en klub hvor de oplever glæde, fællesskab og udvikling. Alle har ret til god træning, og det skal vi kunne levere til alle spillerne i AIF.’

Nicolaj vil ligesom Lasse være at finde fysisk i klubben to dage om ugen, hvor han i starten vil prioritere at komme og se holdene på banen, og lære de frivillige, klubben og området at kende. Derudover vil han være tilgængelig på både telefon og mail.

“Da vi desværre modtog opsigelsen fra vores nuværende Børne- og ungechef Sami Gega, valgte vi at bruge muligheden til at sætte stillingen anderledes sammen, så det betød at det blev en stilling som Fodboldchef med ansvar for både ungdom og senior, der blev oprettet,  dette især for at skabe den røde tråd gennem alt fra tumling til senior, vi glæder os meget til at se det videre arbejde,” fortæller Søren Feddersen på bestyrelsen vegne.

Øget fokus på træningsmiljøerne

I forlængelse af ansættelserne af Lasse og Nicolaj, og ikke mindst at man er blevet en DBU Børneklub, stopper oprustningen ikke her. Der skal nemlig også findes den retter Børneudviklingstræner, hvis primære arbejdsopgave bliver at øge kvaliteten i de enkelte træningsmiljøer på alle klubbens yngre årgange (op til U12).

Her ønsker man at finde en fodboldfaglig person, der kan være med til at træne trænerne, og samtidig være en solid sparringspartner og støtte, som trænerne kan læne sig op af. De primære fokuspunkter bliver derfor:

• at sørge for at trænerne udvikler sig til gavn for den enkelte spiller
  • at virke som praktikker ude på banen
  • at inspirere og kvalificere træningsmiljøerne i klubbern

Børneudviklingstræneren skal være synlig på anlægget dagligt, og helst bruge 80% af sin tid som praktikker på banen. Her er opgaven møde, supervisere, hjælpe, guide og udvikle klubbens trænere, så man derved hele tiden forsøger at optimere holdene miljøer ud fra de forudsætninger man har. Dette vil gavne alle årgange og spillere uanset niveau og ambitioner.

Stillingsopslaget kan man finde her, og hvis man har nogen spørgsmål kan man kontakte Forretningsfører Lasse Crüger 28865207